IMDG håndtering internt i Grønland samt sydgående
Hos Royal Arctic Line vil vi gerne give vores kunder et kvalitetsløft i bookingprocessen og højne kvaliteten af vores dokumentation.
Derfor vil vi per 1. september 2024 ændre i kundernes booking proces for IMDG farligt gods, internt og eksport fra Grønland.
For at forbedre både sikkerheden og effektiviteten vil vi fremover kræve, at alt dokumentation relateret til farligt gods bliver behandlet gennem vores booking center i Nuuk, inden du modtager din bookingbekræftelse.
Dette gælder både for privatpersoner og erhvervskunder, som fremover skal booke på forhånd.
Denne ændring er nødvendig for at sikre, at alle dokumenter er korrekt udfyldt og godkendt, inden godset indleveres.
På denne måde kan vi minimere risikoen for forsinkelser eller komplikationer og sikre, at både vores havne, skibe og personale arbejder under de sikreste forhold.
En ændring i vores kunders nuværende rutiner, men som vil give en mere ensartet, og på sigt, en mere smidig kundeoplevelse.
Når dine dokumenter er godkendt, vil du modtage en bookingbekræftelse, hvorefter du er klar til at indlevere dit gods.
Du kan finde vores vejledninger på hjemmesiden her. Derudover står vores team står klar til at hjælpe dig igennem hele processen, fra start til slut, og vi sætter stor pris på din forståelse og tillid til Royal Arctic Line.
Hvis du har spørgsmål eller har brug for yderligere assistance, er du altid velkommen til at kontakte booking@ral.gl